pg_waldump (PostgreSQL) 14 - en to zh_CN translation catalogue (61 entries)

en: error:
zh_CN: 错误:

en: warning:
zh_CN: 警告:

en: could not create directory "%s": %m
zh_CN: 无法创建目录 "%s": %m

en: directory "%s" exists but is not empty
zh_CN: 目录"%s"已存在，但不是空的

en: could not access directory "%s": %m
zh_CN: 无法访问目录 "%s": %m

en: could not open file "%s": %m
zh_CN: 无法打开文件 "%s": %m

en: WAL segment size must be a power of two between 1 MB and 1 GB, but the WAL file "%s" header specifies %d byte | WAL segment size must be a power of two between 1 MB and 1 GB, but the WAL file "%s" header specifies %d bytes
zh_CN[0]: WAL段大小必须是1MB到1GB之间的2次幂，但WAL文件"%s"头指定了%d个字节
zh_CN[1]: WAL段大小必须是1MB到1GB之间的2次幂，但WAL文件"%s"头指定了%d个字节

en: could not read file "%s": %m
zh_CN: 无法读取文件 "%s": %m

en: could not read file "%s": read %d of %d
zh_CN: 无法读取文件"%1$s"：读取了%3$d中的%2$d

en: could not locate WAL file "%s"
zh_CN: 找不到WAL文件"%s"

en: could not find any WAL file
zh_CN: 找不到任何WAL文件

en: could not find file "%s": %m
zh_CN: 找不到文件"%s": %m

en: could not write file "%s": %m
zh_CN: 无法写入文件 "%s": %m

en: could not close file "%s": %m
zh_CN: 无法关闭文件 "%s": %m

en: %s decodes and displays PostgreSQL write-ahead logs for debugging.
zh_CN: %s 为了调试，解码并显示PostgreSQL预写日志.

en: Usage:
zh_CN: 使用方法:

en:   %s [OPTION]... [STARTSEG [ENDSEG]]
zh_CN:   %s [选项]... [STARTSEG [ENDSEG]]

en: 
    Options:
zh_CN: 
    选项:

en:   -b, --bkp-details      output detailed information about backup blocks
zh_CN:   -b, --bkp-details      输出有关备份块的详细信息

en:   -e, --end=RECPTR       stop reading at WAL location RECPTR
zh_CN:   -e, --end=RECPTR       在指定的WAL位置停止读取

en:   -f, --follow           keep retrying after reaching end of WAL
zh_CN:   -f, --follow           在到达可用WAL的末尾之后，继续重试

en:   -n, --limit=N          number of records to display
zh_CN:   -n, --limit=N          要显示的记录数

en:   -q, --quiet            do not print any output, except for errors
zh_CN:   -q, --quiet            不打印任何输出，错误除外

en:   -r, --rmgr=RMGR        only show records generated by resource manager RMGR;
                             use --rmgr=list to list valid resource manager names
zh_CN:   -r, --rmgr=RMGR        只显示由RMGR资源管理器生成的记录
                             使用--rmgr=list列出有效的资源管理器名称

en:   -s, --start=RECPTR     start reading at WAL location RECPTR
zh_CN:   -s, --start=RECPTR     在WAL中位于RECPTR处开始阅读

en:   -V, --version          output version information, then exit
zh_CN:   -V, --version          输出版本信息, 然后退出

en:   -x, --xid=XID          only show records with transaction ID XID
zh_CN:   -x, --xid=XID          只显示用给定事务ID标记的记录

en:   -z, --stats[=record]   show statistics instead of records
                             (optionally, show per-record statistics)
zh_CN:   -z, --stats[=record]   显示统计信息而不是记录
                             (或者，显示每个记录的统计信息)

en:   -?, --help             show this help, then exit
zh_CN:   -?, --help             显示此帮助, 然后退出

en: 
    Report bugs to <%s>.
zh_CN: 
    臭虫报告至<%s>.

en: %s home page: <%s>
zh_CN: %s 主页: <%s>

en: no arguments specified
zh_CN: 未指定参数

en: resource manager "%s" does not exist
zh_CN: 资源管理器"%s"不存在

en: too many command-line arguments (first is "%s")
zh_CN: 命令行参数太多 (第一个是 "%s")

en: could not open directory "%s": %m
zh_CN: 无法打开目录 "%s": %m

en: could not open file "%s"
zh_CN: could not open file"%s"

en: start WAL location %X/%X is not inside file "%s"
zh_CN: WAL开始位置%X/%X不在文件"%s"中

en: ENDSEG %s is before STARTSEG %s
zh_CN: ENDSEG %s在STARTSEG %s之前

en: end WAL location %X/%X is not inside file "%s"
zh_CN: WAL结束位置%X/%X不在文件"%s"中

en: no start WAL location given
zh_CN: 未给出WAL起始位置

en: could not find a valid record after %X/%X
zh_CN: 在%X/%X之后找不到有效记录

en: first record is after %X/%X, at %X/%X, skipping over %u byte
     | first record is after %X/%X, at %X/%X, skipping over %u bytes
zh_CN[0]: 第一条记录在%X/%X之后，位于%X/%X，跳过了%u个字节
zh_CN[1]: 第一条记录在%X/%X之后，位于%X/%X，跳过了%u个字节

en: error in WAL record at %X/%X: %s
zh_CN: 在WAL记录中的%X/%X处错误为: %s

en: Try "%s --help" for more information.
zh_CN: 请用 "%s --help" 获取更多的信息.

en: contrecord is requested by %X/%X
zh_CN: %X/%X位置处要求继续记录

en: there is no contrecord flag at %X/%X
zh_CN: 在%X/%X处没有继续记录标志

en: invalid contrecord length %u (expected %lld) at %X/%X
zh_CN: %3$X/%4$X处有无效的继续记录长度%1$u(应为 %2$lld)

en: invalid resource manager ID %u at %X/%X
zh_CN: 在%2$X/%3$X处的资源管理器ID%1$u不合法

en: record with incorrect prev-link %X/%X at %X/%X
zh_CN: 具有不正确向前链接%X/%X的记录出现在%X/%X

en: incorrect resource manager data checksum in record at %X/%X
zh_CN: 在%X/%X处的记录中的资源管理器数据校验和不正确

en: WAL file is from different database system: WAL file database system identifier is %llu, pg_control database system identifier is %llu
zh_CN: WAL文件来自于不同的数据库系统：WAL文件数据库系统标识符是%llu，pg_control数据库系统标识符是%llu

en: WAL file is from different database system: incorrect segment size in page header
zh_CN: WAL文件来自于不同的数据库系统：页头部中的段大小不正确

en: WAL file is from different database system: incorrect XLOG_BLCKSZ in page header
zh_CN: WAL文件来自于不同的数据库系统：页头部中的XLOG_BLCKSZ不正确

en: out-of-order block_id %u at %X/%X
zh_CN: 乱序的block_id %u位于%X/%X

en: BKPBLOCK_HAS_DATA set, but no data included at %X/%X
zh_CN: BKPBLOCK_HAS_DATA已设置，但是在%X/%X没有包括数据

en: BKPBLOCK_HAS_DATA not set, but data length is %u at %X/%X
zh_CN: BKPBLOCK_HAS_DATA没有被设置，但是数据长度为%u，它位于%X/%X

en: BKPIMAGE_HAS_HOLE set, but hole offset %u length %u block image length %u at %X/%X
zh_CN: BKPIMAGE_HAS_HOLE被设置，但是洞偏移为%u，长度为%u，块映像长度为%u，它位于%X/%X

en: BKPIMAGE_HAS_HOLE not set, but hole offset %u length %u at %X/%X
zh_CN: BKPIMAGE_HAS_HOLE没有被设置，但是洞偏移为%u，长度为%u，它位于%X/%X

en: BKPBLOCK_SAME_REL set but no previous rel at %X/%X
zh_CN: 设置了BKPBLOCK_SAME_REL，但是在%X/%X位置没有记录先前的关系

en: invalid block_id %u at %X/%X
zh_CN: %2$X/%3$X处的block_id %1$u无效

en: record with invalid length at %X/%X
zh_CN: 在%X/%X处的记录的长度无效
